Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://barometrzawodow.pl/.
- Data publikacji strony internetowej: 7 lipca 2015 r.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 24 lutego 2025 r.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Elementy graficzne na badanych podstronach w większości przypadków nie zawierają treści informacyjnych. Nie wszystkie są jednak oznaczone jako dekoracyjne za pomocą pustego atrybutu alt, w kodzie brakuje atrybutu. Błędy zostaną usunięte w ramach realizacji umowy na usługi rozwojowe w serwisie, w terminie do końca września 2025 roku.
- Na stronie "O badaniu" brak tekstu alternatywnego dla grafiki z godłem i polską flagą, który informuje o dofinansowaniu projektu z budżetu Państwa. Informacja tekstowa na ten temat zawarta jest w treści artykułu na stronie. Błąd zostanie usunięty w ramach realizacji umowy na usługi rozwojowe w serwisie, w terminie do końca czerwca 2025 roku.
- Na stronie głównej oraz pozostałych stronach serwisu brak możliwości otworzenia listy rozwijanej z górnego menu na stronie głównej. Pozycje menu niedostępne w liście rozwijanej, są udostępnione w powtórzonym menu strony. Błąd zostanie usunięty w ramach realizacji umowy na usługi rozwojowe w serwisie, w terminie do końca września 2025 roku.
- Na stronach "prognoza w branżach" brak możliwości zwinięcia okna z wybraną branżą, co jest możliwe przy pomocy myszy. Błędy zostaną usunięte w ramach realizacji umowy na usługi rozwojowe w serwisie, w terminie do końca września 2025 roku.
- Na stronie "Lista zawodów alfabetycznie" brak możliwości wyboru przy pomocy klawiatury elementów zawierających dane na określony rok. Błędy zostaną usunięte w ramach realizacji umowy na usługi rozwojowe w serwisie, w terminie do końca września 2025 roku.
- Na stronie głównej brak unikalnego tytułu opisującego jej zawartość (brak nagłówka H1). Błędy zostaną usunięte w ramach realizacji umowy na usługi rozwojowe w serwisie, w terminie do końca września 2025 roku.
- Brak ostrzeżenia przed otwarciem nowego okna/zakładki w przeglądarce - treści otwierają się w nowym oknie/zakładce przeglądarki, a nie ma o tym wcześniej informacji. Błędy zostaną usunięte w ramach realizacji umowy na usługi rozwojowe w serwisie, w terminie do końca września 2025 roku.
- Na stronie głównej sekcja Polska w liczbach nie ma unikatowego ID w kodzie źródłowym (takie samo ID np. dla województwa wielkopolskiego i małopolskiego). Błąd zostanie usunięty w ramach realizacji umowy na usługi rozwojowe w serwisie, w terminie do końca września 2025 roku.
- Na stronie "Kontakt zawierającej formularz kontaktowy w wypełnianiu popełnione przez użytkownika nie są prawidłowo komunikowane, brak komunikatu o błędzie, jak i o pomyślnie wysłanej wiadomości. Błąd zostanie usunięty w ramach realizacji umowy na usługi rozwojowe w serwisie, w terminie do końca września 2025 roku.
- Na badanych podstronach zidentyfikowaliśmy niezgodność roli za pomocą NVDA, tj. na stronach wyświetlane są przyciski, a NVDA informuje, że są to linki. Pomimo niewłaściwego przypisania roli możliwe jest zrozumienie z kontekstu funkcji elementu przez użytkownika. Błędy zostaną usunięte w ramach realizacji umowy na usługi rozwojowe w serwisie, w terminie do końca września 2025 roku.
- Dokumenty do pobrania generowane automatycznie (np. Infografika) nie są dostępne cyfrowo, ale jest zapewniona alternatywa, gdyż plik pdf generowany jest na bazie informacji z danej podstrony. Błędy zostaną usunięte w ramach realizacji umowy na usługi rozwojowe w serwisie, w terminie do końca września 2025 roku.
- Brak etykiet pól dla wyboru roku, dla wyszukiwarki zawodów oraz przycisków przechodzenia między elementami w częściach publikacje oraz lista zawodów. Ponadto na stronie internetowej występują ukryte elementy, które mają nieznane pochodzenie. Błędy zostaną usunięte w ramach realizacji umowy na usługi rozwojowe w serwisie, w terminie do końca września 2025 roku.
- Zastosowane kolory dla tekstu podstawowego i tła nie zachowują wobec siebie kontrastu o wartości co najmniej 3:1. Dotyczy treści na wszystkich podstronach. Błędy zostaną usunięte w ramach realizacji umowy na usługi rozwojowe w serwisie, w terminie do końca września 2025 roku.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Oświadczenie sporządzono dnia: 16 grudnia 2020 r.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 28 marca 2025 r.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB), posiadaną wiedzę z zakresu dostępności cyfrowej oraz inne narzędzia.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Łukasza Kraczki - e-mailowo lukasz.kraczka@wup-krakow.pl lub telefonicznie 12 428 78 20.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Arkadiusz Psica - Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Krakowie,
- Adres: Plac Na Stawach 1, 30-107 Kraków,
- e-mail: sekretariat@wup-krakow.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Siedziba główna w Krakowie
Plac Na Stawach 1
30-107 Kraków
zobacz opis dostępności architektonicznej
Kraków, Zespoły: Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, Obsługi Tarczy Antykryzysowej COVID-19 oraz Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego
Kraszewskiego 36
30-110 Kraków
zobacz opis dostępności architektonicznej
Biuro Projektu "Żyj i pracuj w Małopolsce" w Krakowie
Kamieńskiego 47
30-644 Kraków
zobacz opis dostępności architektonicznej
Zespół Zamiejscowy w Nowym Sączu
Nawojowska 4
33-300 Nowy Sącz
zobacz opis dostępności architektonicznej
Zespół Zamiejscowy w Oświęcimiu
Zamkowa 4
32-600 Oświęcim
zobacz opis dostępności architektonicznej
Siedziba Zespołu Zamiejscowego w Tarnowie
Szujskiego 66
33-100 Tarnów
zobacz opis dostępności architektonicznej
Pomieszczenia do obsługi projektów w Tarnowie
al. Solidarności 5-9
33-100 Tarnów
zobacz opis dostępności architektonicznej
Punkt Zamiejscowy w Miechowie
Sobieskiego 4
32-200 Miechów
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego: https://wupkrakow.praca.gov.pl/urzad/jezyk-migowy
- Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR): https://psz.praca.gov.pl/documents/67976/22643ba4-1fe5-4d59-ab9d-73a7564cb6bf
- Informacja o naszej działalności w języku migowym (PJM): https://wupkrakow.praca.gov.pl/urzad/informacje-o-urzedzie
- Aktualny raport z zapewnienia dostępności: https://bip.malopolska.pl/wupwkrakowie,m,356069,raport-dostepnosci.html
- Z Koordynatorem dostępności możesz się skontaktować za pomocą SMS-a, numer telefonu 506 862 044.
Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR) nie została skonsultowana z osobą mającą trudności poznawcze.